Week 7/8

24 oktober 2018 - Thái Hưng, Vietnam

Hallo allemaal

Het gaat super goed met mij. Nog steeds heel erg naar mijn zin. Mijn lessen zijn iedere week ongeveer hetzelfde dus daar heb ik niet veel spectaculairs over te vertellen. De leukste les van de week was een gast les. Op een highschool waar ze een english club hebben opgericht. Deze jongeren (15/16) hadden een goed niveau dus dat was  leuke gesprekken voeren en spellen spelen.

Het weekend zijn we weer naar ninh Binh geweest. 90 minuten met de scooter. Een prachtige stad in het midden van de natuur. Ze noemen het ook wel halong bay zonder water.
We gingen naar een mega tempel complex.
Toen kwam er een meisje van 11 naar ons toe en die vroeg of ze met ons mee mocht lopen om haar Engels te oefenen. Dit vonden wij natuurlijk super leuk. Behalve dat het super gezellig was kon ze ons ook super veel vertellen over de legendes en leuke feitjes. Zo staat er een van de grootste gouden boedahs van de wereld. En ze wist ook alle betekenissen achter alle hand houdingen. In totaal hebben we zo'n 4 uur rond gelopen. En heel weinig toeristen tegen gekomen. Ook hebben we een boot tour gedaan langs een apen eiland. Helaas was het te heet voor de apen, maar wel prachtig uitzicht. Op de weg naar huis nog even lekker geshopt.

Het weekend erop, gaan we eindelijk richting halong bay. Om het massale toerisme te vermijden is ons geadviseerd om naar catba island te gaan en vanaf daar een boot tour te doen naar Lan ha Bay en halong bay. Na een reis van 4 uur aangekomen op het eiland, natuurlijk weer een heerlijk goedkoop hotel. Toen meteen een scooter gehuurd en naar het strand. Hier heerlijk in het water gedobberd en genoten van het witte zand. Toen nog naar een uitzicht punt gelopen waar vroeger een millitaire luchtbasis zat. Savonds lekker uiteten en cocktails drinken. Voor de volgende dag hadden we een tour geboekt van 8 uur sochtends tot 5 uur savonds. We zaten op de boot met ongeveer 30 mensen. Voor de lunch heerlijk gevaart en gekajakt, toen een heerlijk lunch met alles erop en d'r aan. Gingen we verder  naar monkey Island. Eigenlijk legt het zichzelf wel uit een eiland met apen. Hier kon je een berg opklimmen voor prachtige uitzicht en werd mijn zonnebril bijna gestolen door een aap.
Daarna nog van de boot gesprongen om naar een mooi strandje te zwemmen. Een heerlijke dag dus. Op maandag ochtend gaan we weer richting huis. Dat was nog flik gehaast om optijd te komen want iemand was zijn portomonee ergens op de boot verloren. Uiteindelijk waren we exact optijd 😅.

Afgelopen weekend, eindelijk chislaine en arian weer zien! Na 9 maanden. Ik ben met de bus naar hanoi gegaan en toen zagen we elkaar in het hostel. Super leuk natuurlijk. Toen zijn we even wat gaan lunchen en lekker kletsen. Savonds zijn we door de avond markt gelopen en hebben we nog wat leuke straat optredens gezien. De volgende dag hadden we besloten om naar Sapa te gaan met de bus van 13 uur. Sapa in een stadje in de bergen dicht tegen de grens met China aan. Voordat we weg gingen natuurlijk nog een lekker broodje kebab en wat snackies voor in de bus. De bus was een sleeperbus, dus eentje met bedden. Hier hebben we ongeveer een uurtje of 7 over gedaan. Vooral lekker serie kijken en beetje slapen. Toen we in Sapa aankwamen snel wat gegeten en door naar het hotel. Die lag uit de stad, in de bergen tussen de rijstvelden. Hier kregen we de volgende ochtend een heerlijk ontbijtje met uitzicht op de bergen. Toen hebben we gewandeld tussen de rijstvelden en door het dorp. De volgende dag zijn we de berg opgereden naar de love waterfall. Zo'n 20 minuten lopen door het bos en dan kom je bij een prachtige waterval uit. Helaas werd het later op de dag heel slecht weer en moesten we ergens naar binnen. Met de bus van 22 uur weer terug naar thai binh.

Kusjes Dagmar

1. A3:
    24 oktober 2018
    Heerlijk genieten en fijn dat je Chislaine en Arian weer ontmoet hebt,knuffel A3
  2. Inge:
    24 oktober 2018
    Lieve Lot,
    Dat ziet er heel gezellig en top uit. Ik kan mij voorstellen dat jij super aan het genieten bent. Precies zoals je het via de telefoon vertelt. Ik spreek je vast dit weekend, dikke kus Paps