Vietnam week 3/4

17 september 2018 - Thái Bình, Vietnam

Xin chao

Inmiddels al weer twee weken les aan het geven. Het bevalt heel erg goed en wordt ook steeds leuker omdat de kinderen je  beter leren kennen. Op dit moment geef ik 20 verschillende klassen les. De meerderheid van de klassen zijn staatsscholen met lessen van 35 minuten. In die 35 minuten werk je aan nieuwe woorden en uitspraak. En natuurlijk dansen en zingen

Savonds gaan we drinken we meestal milk tea of bubble tea En daarna chillen op ons dakterras. Op dit moment zijn we met 8 vrijwilligers. Volgende week komen er 3 nieuwe bij dus het wordt steeds gezelliger.

In het weekend ben in met Anne naar nihn bihn geweest. Een soort halong bay maar dan minder toeristisch. Hier zijn we op de motor naar toe gereden ongeveer anderhalf uur. Daar hebben we een klim gedaan met meer dan 500 treden van ongeveer 45 minuten eenmaal boven had je een prachtig uitzicht over de bergen en rijstvelden. Op die berg hadden ze een prachtige stenen draak gemaakt die op de rug van de berg ligt. Daarna hebben we verschillende tempels bezocht in de omgeving. Zondag hebben we een boat tour gedaan met een roeiboot. Heel toevallig zaten er 2 andere Nederlanders met ons in de boot. Voor iedereen die de film king Kong skull Island heeft gezien dit is waar dat gefilmd was. Met die boot gingen we door 9 grotten en 3 tempels. Die grotten waren zo laag en smal dat je met je hoofd tussen je benen moest zitten. En als je dan uit de grot kwam belande je in een soort paradijs. We sliepen in een backpackers hostel/hotel. Met een eigen kamer en badkamer. En een heerlijk zacht matras. Zondag avond gingen we weer terug naar huis.

De volgende week was redelijk het zelfde staatsscholen van dinsdag tot vrijdag. Ik ga dan om 12.40 weg van huis en kom rond 19.00 weer thuis. Tussen de lessen door krijgen we drinken en iets te snacken (wel altijd gezond). Afgelopen week kregen we eindelijk iets anders dan rijst. SPAGHETTI en Vietnameese loempia's maar dan de echt, niet wat we in nederland hebben. We mochten ook onze eigen loempia's maken met rijstvellen. Je legt er een op je bord en dan doe je er groenten en vlees in en doop je het in een heerlijke saus. Ook kregen we gefrituurde inktvis ringen die heerlijk waren. Het eten is super goedkoop als we uiteten gaan betaal je 1 euro voor een hele maaltijd en water is meestal gratis.

Afgelopen weekend zijn we met z'n 3 naar hanoi gereden, iets meer dan 2 uur. Hierbij ben ik helaas wel verbrand😑. In hanoi sliepen in een geweldig hostel met gratis bier, gratis ontbijt en een bed. Dit alles voor maar 2 euro. In hanoi zijn we naar het woman's museum geweest. Dit gaat over vrouwen in verschillendd situaties. Op de eerste verdieping bruiloften en kinderen daarna geloof en rituelen, oorlog, fashion en kunst. Savonds waren we van plan om op stap te gaan maar het was te gezellig in ons hostel dus zijn we daar gebleven. De volgende dag zijn we naar het meer en een tempel geweest. En naar de train street, dit is een heel smal straatje in hanoi waar de trein door heen gaat. De trein komt om 3.30u dus je moet zorgen dat je er optijd bent om een veilig plekje te bemachtigen. En daarna optijd naar huis vanwegen de verwachte typhoon op maandag, tot nu toe nog niks van gemerkt maar wie weet.

Kusjes Dagmar

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Gabrielle Baars:
    17 september 2018
    Leuk om over je leventje en je uitstapjes te lezen! Wat een avontuur! Hopelijk niet al te veel last van typhoon! Liefs Gabrielle
  2. Martine:
    17 september 2018
    Ik vind het super dat je zoveel meemaakt en alles eruit haalt. Pas goed op jezelf. Liefs mama
  3. A3:
    18 september 2018
    Super dat je zoveel doet en meemaakt,geniet ervan,knuffel A3
  4. Arie en Chis:
    22 september 2018
    Haha rijstvellen niet heel chill!! Dat hostel moet je maar even tippen 😎
    Klinkt leuk Dagmar. Love you
  5. Joop en Mieke:
    29 september 2018
    Wat maak je veel mee Dagmar. Heel leuk om een beetje mee te reizen
    Liefs van ons
  6. Claudia:
    6 oktober 2018
    Hi Dagmar, wat een mooi reisverhaal 🤗 Erg leuk om op deze manier mee te kunnen genieten van jouw avontuur😃 Liefs van de buurvrouw, Clau
  7. Dagmar:
    7 oktober 2018
    Hey clau, wat leuk dat jij het ook volgt! 😘